Nowe BMW 3 o mocy 2500 koni mechanicznych

Niestety, ale już na początku muszę wytłumaczyć, że nie chodzi tutaj bynajmniej o moc silnika. Chodzi tutaj o najnowsze badania koncernu BMW, gdzie takim parametrem może pochwalić się nowy układ hamulcowy montowany w każdej seryjnej „trójce” w tym roku.

W czasie testów bawarscy inżynierowie BMW postanowili sprawdzić jaka jest moc montowanego w BMW serii 3 układu hamulcowego. Jak to jednak obliczyć? Najprostszym sposobem jest oczywiście całkowite wyhamowanie samochodu z prędkości 96 kilometrów na godzinę do zera. W BMW serii 3 da się to osiągnąć w 2,5 sekundy. Kolejnym krokiem było policzenie jak wiele koni mechanicznych potrzeba temu samemu samochodowi, by rozpędzić się od zera do tej samej prędkości, czyli 96 kilometrów na sekundę. Wynikiem tych kalkulacji była moc układu hamulcowego, czyli tytułowe 2500 koni mechanicznych.

Co jednak oznacza ten parametr, bowiem wiele osób nie ma pojęcia czy moc układu hamulcowego jest istotna?  Moc silnika w tym modelu jest bowiem około dziesięciokrotnie mniejsza od mocy układu hamulcowego. Jest  to widoczne zazwyczaj w każdym samochodzie. Parametr ten pokazuje, że znacznie łatwiej zatrzymać nam samochód, niż go rozpędzić.

Jest to niezwykle ważna wiadomość dla posiadaczy samochodów koncernu Toyoty. W sytuacji blokowania się gazu, który jest podobno niezwykle niebezpieczny wystarczy nacisnąć hamulec, a pojazd na pewno się zatrzyma, co spowoduje znaczne zmniejszenie niebezpieczeństwa.